Saturday 19 April 2014

TANDA TANDA AWAL MENGANDUNG

Assalamualaikum...

Sekarang baby saya dah 28 weeks dalam perut...Alhamdulillah semoga dipermudahkan kelahirannya nanti 13 Julai 2014.

Teringat tanda-tanda awal mengandung dulu,

0-5 minggu
1) perasaan menyatakan "SAYA HAMIL"
2) riak wajah mengtakan " SAYA HAMIL" sampai kawan-kawan pon nampk serinya
3) kuat makan mengalahkan dinasor

5 minggu ke 20 minggu
1) mual-mual
2)muntah
3)pening kepala
4)tiada selera untuk makan kecuali buah-buahan (mangga,jambu,tembikai)
5)tiada selera untuk nasi panas dan air kosong
6)sejuk tubuh badan
7)kuat merajuk/terasa hati
8)payudara kehitaman
9)payudara terasa mengembang (kadang-kadang berdenyut2)
10) makanan feveret menjadi makanan yang dibenci
11)mengidam sesuatu makanan (menangis nak makan daging bakar kat merbok)
12)hari2 nak makan sambal petai

hurmmm..macam macam pengalaman org mengandung, berbeza-beza, pelik-pelik pon ada

apa-apa pon semoga anak yang bakal saya lahirkan sihat tubuh badan, mental dan fizikal...semoga Allah permudahkan saya untuk melahirkannya dan agar kami sekeluarga selamat...amin...

No comments:

Post a Comment

orang kaya cinta sila comment